31. tammikuuta 2009

Tiina esittäytyy

Minä olen TiinaV ja ikää on mittariin kertynyt 30 vuotta. Asun miehen ja pian yksivuotiaan pojan kanssa Kontiolahdessa Pohjois-Karjalassa (meitä itäsuomalaisia onkin tässä blogissa useampi, heilutus vaan kaikille!). Neulomista olen harrastanut noin viisitoista vuotta ja neuleblogi täyttää tänä keväänä viisi vuotta. Lankaa onkin sitten kertynyt. Paljon. Viimeisten, toissavuotisten laskelmien mukaan noin neljäkymmentäkiloa. Sen jälkeen lankaa on ostettu enemmän kuin kulutettu.

Lankahamstereihin osallistun nyt kolmatta kertaa. Edellisvuosina olen neulonut pitsiä ohuilla langoilla. Tänä vuonna tarkoitus on neuloa pipoja, lapasia ja sukkia itselle, miehelle ja pojalle. Kerttu-sukat neulon syntymäpäivälahjaksi miehen isoäidille.

Ennen lankahamsterikauden avaamista minun täytyy saada vielä valmiiksi pojan villainen talvihaalari. Hihat ovat vielä kesken, joten pari päivää menee sen parissa. Neulomistahti on ollut viime kuukausina hidas, sillä sen lisäksi, että poika ei anna äitinsä neuloa (epäilen salaliittoa isänsä kanssa) onnistuin murtamaan käteni syksyllä. Käsi ei ole vieläkään täysin kunnossa ja tuskin palautuukaan ennalleen. Mutta näillä eväillä mennään!

Ei kommentteja: