30. tammikuuta 2007

Hanna-hamsteri esittäytyy

Hei kaikille!

Olen Hanna ja pahasti lankapaaston tarpeessa, pidän varsinaista blogiani osoitteessa http://puikoissa.vuodatus.net. Olen ensimmäistä kertaa mukana lankahamstereissa, sillä olen ns. uudelleen aloittaja neulomisen suhteen. Opin neulomaan kauan sitten, harrastus oli telakalla usemman vuoden ja viime kesän kynnyksellä intouduin uudemman kerran. Lyhyestä neulomishistoriasta huolimatta olen saanut kerättyä itselleni hiukan liian ison lankavaraston, jonka olisi tarkoitus pienentyä alkavan hamsterikuukauden aikana. Myös varaston omistaja saa pienentyä samalla.

Strategiani tulevalle kuukaudelle on seuraavanlainen; olen kasannut Project Spectrumin väreihin sopivat langat esille (niitä on pitkälti toista kiloa), tulostanut kasan ohjeita ja päättänyt käydä ruokaostoksilla S-marketissa Citymarketin sijaan (kas kun siellä ei ole lankaosastoa). Kävin viikko sitten täydentämässä Alpaca-varastoani ja eilen ostin vähän lisää sukkalankaa, joten ainakaan langanpuutteeseen ei paasto pääty. Jos saan kaikki Project Spectrum-väriset langat neulottua niin lisälankaa löytyy riittävästi. Tuota Novitan Bambua minäkin olen odotellut kauppaan saapuvaksi, mutta selviän varmaan ilman sitä helmikuun ajan. Tiukkaa voi tehdä paastoaminen, sillä Langattomasta lokakuusta putosin viimeisenä päivänä ihan vain ostamisen ilosta.

Neulon yleisimmin pieniä ja kevyitä töitä (lähinnä sukkia), mutta nyt työn alle on tulossa poncho ja lisäksi aion tehdä paksuista sisustuslangoista huovutettavan pussin/kassin/mytyn, johon sitten voin kerätä joululahjoja sitä mukaa kun ne valmistuvat. Olen jo aikaisemmin luvannut lahjoittaa palkinnon eniten töitä (kappalemäärä) valmiiksi saaneelle.

Nyt vain pitäisi saada tammikuun viimeiset sukat valmiiksi.

Ei kommentteja: