30. tammikuuta 2007

Hekla esittäytyy

Hei kaikille!

Pääsinpäs sisään, vaikka ensin näytti silti että Blogger ei halua olla kanssani yhteistyössä. Minä olen Hekla Puikkopyörteestä, ja olen toista kertaa mukana hamstereissa. Ihan ensimmäisellä kerralla en ollut vielä kunnolla löytänyt nettineulontamaailmaa eikä minulla ollut blogisakaan. Viime vuonna olin sen sijaan innolla mukana ja muistaakseni sijoituin kisassakin peräti toiseksi, tuhosin kuukaudessa noin 4 kiloa lankaa. Silloin minulla oli hyvä taktiikka: neuloin ensin kaksinkertaisella langalla ison villapaidan sileällä neuleella ja sitten jämälangoista kaksi- tai moninkertaisena kaksi lattiatyynyn päällistä, ainaoikeaa. Hyvät neuvoni lankojen tuhoamiseen ovat siis kaksinkertaisuus ja nopea mallineule, jota pystyy tekemään helposti monien muiden puuhien ohella (itse neuloin mm. luentoja valmistellessani). Voittoa ei tullut mutta hauskaa oli ja kuten Marjutkin sanoo, lankavarastoni koon huomioon ottaen oli kaikin puolin hyvä, että hamsterikuukausi todellakin vain vähensi lankojeni määrää...

Tänä vuonna en ole kovin kilpailuhenkisenä liikkeellä. Aika on kortilla ja töissä sellaisia hommia, jotka ikävästi eivät salli neulomista oheistoimintana. Mutta hauskaa aion silti pitää. Projektiksi olen ottanut tehdä tilkkupeiton Project Spectrumin värein eli sinisillä langoilla. Minulla on erinäisiä eri tarkoituksia varten hankittuja sinisiä keriä, mutta koska en itse ole erikoisesti sinisen ystävä ja kaikki lähipiirin pienet lapset (kaksi kummilasta ja veljentytär) ovat tyttöjä, ei näille langoille ole ollut käyttöä. Itselläni on kyllä poika, mutta hän ei pidä villavaatteista (kuumia ja kutittavia). Joten nyt teen näistä lämpimän peitteen. En ole vielä päättänyt, millaisia tilkkuja teen, ja se päätös pitäisikin nyt tehdä aika pian...

Hamsterikuukauteen olen valmentautunut pitämällä jo langattoman tammikuun. Se on ollut helppoa, koska olen käynyt kaupoissa hyvin harvoin... Lisää lankaa ostan siis vasta helmikuun jälkeen, ellei sitten satu jokin ylitsepääsemätön houkutus ;-). Novitan Bambua minäkin odottelen, mutta sitä en juuri nyt tarvitse.

Ei kommentteja: